donderdag, 21 februari 2008
de nikon ellende continued
Inmiddels is de camera terug uit Tokyo. Behalve dat de camera spleetogen heeft gekregen is er verder niets mee gebeurd blijkbaar. 'Ze kunnen het niet vinden' luidt de conclusie. Ik kreeg drie opties voorgeschoteld. De leenset houden, een gebruikte body met minder clicks op de teller of mijn eigen set weer terug. Dat laatste leek me al helemaal geen goed plan, maar eigenlijk de andere twee opties ook niet. De leenset is prima, maar is een afgeragde bak. Ik begreep niet goed waarom het nu zo moeilijk zou zijn om gewoon een nieuwe body te leveren. Als we boek 7 er even bijhalen van het BW staat het er toch ook duidelijk. Afgelopen weekend maar een brief gestuurd met een reactie op het voorstel. Mijn tegenvoorstel: een nieuwe D200 of een D300 met bijbetaling. Gisteren probeerde de goede man mij weer te bereiken om het voorstel te bespreken. Om wat munitie te hebben voor dit gesprek, belde ik maar eens met Jessops, de keten waar de camera eigenlijk vandaan komt (uit de UK). Ze boden direct aan om de body om te ruilen voor een nieuwe. Zoiets geloof je toch niet. Service staat daar blijkbaar in een hoger vaandel dan bij Nikon zelf! Hulde aan Jessops dus.
In ieder geval daarna de telefoon maar gepakt om de Nikon Nederland man weer terug te bellen. Dat ging als volgt:
ik: goedmorgen, met pietjepuk, u heeft gisteren geprobeerd me te bellen
hij: nou dat bellen lukte wel hoor, ik heb gebeld
ik: (ijziger) u probeerde me gisteren te bereiken dan
hij: tsja verschillende opvatting he (hahaha). terugkomend op uw brief hebben wij een voorstel. ik moet daar dan wel even bij vertellen dat ik het niet eens ben met het woord '2e handsje' in uw brief. het gaat om een prima produkt met weinig clicks op de teller. bij een 2e handsje krijg ik altijd een beetje nare smaak
ik: (ik zwijg en denk wat een lul. waar komt die 2e hands dan vandaan als het zo'n prima ding is. achterlijke toestand. geef gewoon een nieuwe)
hij: we willen dan ingaan op uw voorstel om een nieuwe D200 body te geven.
Nou, na 3 maanden gedoe is dat toch wel het minste dat eruit had kunnen komen. In ieder geval lijkt het probleem opgelost denk ik. Hoewel ik gewoon opnieuw begin met een nieuwe body. In principe blijft het jammer, want in november had ik mijn body nog kunnen verkopen voor een prima bedrag. Nu zou ik dat ook kunnen doen met deze nieuwe body, maar ik heb even het geld voor andere dingen nodig, dus dat gaat niet door.
Zouden ze nou bij Nikon denken dat ze me een super deal aanbieden? Of zouden ze eigenlijk best weten dat dit gewoon in het BW staat als consumenten bescherming? Ik heb geen idee, en het kan me weinig schelen. Maar dat dit 3 maanden heeft moeten duren, verbaast me wel van zo'n merk met pretenties.
gepost door mariette op
12:54 PM